- Φιλόλογος: Δρόσου Φωτεινή
- Τμήματα: Γ1 και Γ5
- Μάθημα: Νεοελληνική Λογοτεχνία
Σκοπός
Οι μαθητές γίνονται αφηγητές(παντογνώστες κυρίως) και συγγράφουν δημιουργικά, δικά τους κείμενα, με αφορμή πάντα το αντίστοιχο διδασκόμενο κείμενο στην τάξη.
Στόχοι
1) Να μπαίνουν στο ρόλο του αφηγητή(ή αφηγητή-ποιητή). 2)Να ασκούνται στη λογοτεχνική δημιουργία. 3) Να πειραματίζονται σε διάφορα λογοτεχνικά είδη. 4) Να καλλιεργούν την πρωτοτυπία και τη φαντασία τους.
Παραδείγματα ασκήσεων δημιουργικής γραφής
α) Να δώσουν οι μαθητές ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία του κειμένου(ευτυχές τέλος-happy end ή δυσάρεστο, ρεαλιστικό κλπ).
β) Να μπουν στη θέση του κεντρικού ήρωα/ηρωίδας και να γράψουν μία σελίδα ημερολογίου με τις σκέψεις και τα συναισθήματα του ήρωα, με βάση το κείμενο.
γ) Να αποδώσουν ένα ποιητικό κείμενο σε πεζό λόγο, διατηρώντας ολοκληρωμένο το νόημα του αρχικού κειμένου.
δ) Να γράψουν ένα αυτοβιογραφικό κείμενο με ένα περιστατικό της παιδικής τους ηλικίας (με αφόρμηση από αντίστοιχο κείμενο), χρησιμοποιώντας ποικιλία από αφηγηματικές τεχνικές(αφήγηση σε α' πρόσωπο, περιγραφή, εσωτερικό μονόλογο και σχολιασμό), από την οπτική γωνία της σημερινής εφηβικής τους ηλικίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου